Мета: - формувати позитивну мотивацію навчальної діяльності;
- формувати уявлення про пам'ять, увагу, наполегливість, терпіння, працелюбність і спостережливість як про невід'ємні складові успішного
навчання;
- познайомитись з методами тренування пам'яті, уваги;
- розвивати навички аналітико-синтетичної діяльності;
- розвивати діалогічне і монологічне мовлення;
- виховувати потребу вчитися;
- виховувати навички самоосвіти;
- формувати соціальну, інформаційну компетентності.
Обладнання: 1) стилізований шкільний рюкзак з паперу; 2) таблички
з написами «бажання вчитись», «наполегливість», «працелюбність», «терпіння», «увага», «спостережливість», «пам'ять», «зацікавленість», «успіх»; 3) таблиці «Цифри у кривому дзеркалі», «Підкресли слова»;
4) маленькі паперові рюкзачки.
Вчитель.
- Шановні друзі! Сьогодення потребує від нас чіткого усвідомлення того, що міцні знання - це впевнений крок до майбутнього. Тому особлива увага приділяється формуванню позитивної мотивації навчальної діяльності. Тож наша виховна година присвячується саме вирішенню цього питання.
Ведучі.
1. - Добрий день, любі друзі!
2. - Добрий день, шановні гості!
1. - Вітаємо вас на нашому уроці!
2. - Сьогодні ми пропонуємо до вашої уваги новий суперпроект «Знання дають силу»!
1. - Ми познаймимося з тим, що нам потрібно для успішного навчання, які риси і якості необхідно в собі для цього опрацьовувати, отримаємо корисні поради.
2. - Друзі!! Відгадайте загадку!
Цілий дім несу за спиною,
Йде на уроки він разом зі мною.
Є там підручники, клей, олівці.
Тільки візьміть їх, якщо молодці!
(рюкзак)
1. - І на початку нашої програми, зазвичай, слово надається нашим гостям.
(виходять декілька хлопчиків у спортивних костюмах з повними портфелями і під ритмічну музику виконують силові вправи, використовуючи портфелі замість гирь і гантелей. Закінчують вони свій виступ традиційним питанням із знайомої телепередачі «А вам слабо?»
1 Ведучий.
- Щось не зрозумів: які ж то
Ви, хлоп'ята, силачі?
Чому в вас важкі потрфелі -
Цегла в них лежить чи дві?
2 Ведучий.
- Повторити слід за вами
Кожен зможе – не хвалю.
Сам таких, як ваш, портфелей
Дві-три штуки підніму.
Хлопчики:
1. – Намагатись безкорисно,
Тренування – раз у раз.
Кожен день ми з ними ходим,
Ось і силушка у нас.
2. – У портфелі зошит, ручки
І підручників штук шість.
Бутерброд, напій «Садочок»,
Щоб голодним не сидіть.
3. – Туфлі носимо щоденно –
Ой, слідкують, хто брудний.
А якщо в нас фізкультура –
Все, рятуйся, хто живий!
4. – Два кіло одні кросівки,
Точно, правду кажем вам!
Взимку – ковзани та палки,
Та шкарпетки ковзанам.
5. – Цю досліджують проблему
Вчені і філософи:
Набирають м'язи силу
Втричі швидше розуму!
6. – А якщо серйозно, то ми знаємо, що ваш проект присвячений знанням. Тому хотіли б зробити маленький подарунок – ось цей рюкзачок! А що в нього покласти, сподіваємось, ви самі розберетесь.
(на дошці за допомогою скотча закріплюється великий намальований шкільний рюкзак)
Ведучі:
1. – Дякуємо, хлопчики! Приєднуйтесь до нас!
2. - Друзі! А що б ви поклали до рюкзачка?
(учні виходять і записують свої відповіді на дошці: підручники, щоденник, зошиті, ручку, олівець, лінійку тощо)
1. - А ми пропонуємо вам гру: послухайте вірш і плескайте в долоні, коли почуєте назви учбових приладь, що потрібні у школі.
Що візьмеш у клас новий?
Ручку, олівець простий,
Кульки, яблука шматочок,
Брудний носовий платочок,
Зошит новий у клітинку,
Від бабусі мандаринку ,
Ниток аж цілу катушку,
Свою улюблену подушку,
Банку меду, вермишель,
Книжки, пензлик і портфель,
Клей, лінійку і блокнот,
Джем і зошит, що для нот,
Кубіки і пластилін,
Жовтий-жовтий апельсин,
Віник, тряпку і совок,
Чистий носовий платок,
Крейди білої шматочок,
Бутерброд, альбом, свисточок,
Дзеркальце, парфум, розчіску
І заколки для зачіски.
2. - Молодці! Але це, як ви розумієте, був жарт. А я пропоную вам уважно придивитись на ті назви, які ви записали на дошці, а в кінці уроку порівняти, чи змінилась ваша думка.
Ведучі:
- Отже, ми продовжуємо. Слово для презентації проекту в номінації «Знання – сила» надається …
(перед виступом команди лунає пісня В. Шаїнського «Вчать у школі»)
1-й учень.
- Навчання – не тільки успіху бажання,
Навчання – мистецтво, навчання – надбання.
Навчання – це змога творить, розвиватись,
Воно допоможе уверх нам здійнятись.
2-й учень.
- Знання – це велике невичерпне багатство. Але щоб отримати цей скарб, потрібний ключ. Ключ до знань – це вміння вчитися.
3-й учень.
- Якже оволодіти цим вмінням? Давайте звернемося до народної мудрості.
Хто бажає багато знати, тому мало треба спати.
Не соромно не знати, соромно не вчитися.
Знання – це скарб, а вміння вчитися – це ключ до нього.
Золото добувають із землі, а знання – з книги.
Людина долає перешкоди не силою, а знанням і розумом.
Вищим за інших роблять людину знання і розум.
Мудрим ніхто не народився, а навчився.
Світ освічується сонцем, а людина - знанням.
4-й учень.
- Тому, щоб навчання приносило вам користь і допомогало оволодівати міцними знаннями, ми пропонуємо «покласти» до нашого рюкзачка бажання вчитися, наполегливість, працелюбність і терпіння.
(діти фіксують на дошці навколо імпровізованого рюкзачка таблички з названими якостями)
Ведучі:
1. – Дякуємо, друзі! Ми вважаємо, що ви поклали до рюкзачка дуже цінні якості, і вони стануть нам у пригоді.
2. - А ми продовжуємо! Слово для презентації проекту в номінації «Увага! Діти на уроках!» надається …
( виходять представники 2 команди)
1-й учень.
- Уявіть собі, що ви читаєте цікаву книгу. Пригоди героїв настільки захопили вас, що здається, нібито все, про що йдеться в книзі, відбувається з вами. За вікнами чути гомін дитячих голосів, в сусідній кімнаті праціює телевізор. Але ви нічого не чуєте, вас повністю поглинув світ героїв книги. І раптом із сусідньої кімнати пролунала знайома мелодія. Ви ще продовжуєте читати. Але зміст того, що читали, починає від вас висклизати. Зате ви вже повністю переключились на звук телевізора – знайома мелодія кличе дивитися улюблену телепередачу.
2-й учень.
- Отже, що відбулося? Виявляється, в цьому немає нічого дивного. Нашими органами керує мозок. Від того, які команди він подає, і залежить наше пізнання. Мозок належить людині, а це означає, що і сама людина в змозі керувати пізнанням, організовувати його. Здібність організувувати пізнання – це і є увага людини. Чим краще розвинута ця здібність, тим людина уважніша і тим легше їй вивчати різні науки, спостерігати за навколишнім світом.
3-й учень
- Для досягнення успіхів у навчальній діяльності часто необхідно вміти заставляти себе. Для цього потрібно тренувати увагу. Пропонуємо вам декілька корисних ігор і завдань для цього.
1. «Цифри у кривому дзеркалі». За поданною таблицею якомога швидше знайти числа у порядку збільшення (зменшення), показати їх олівцем.
викачати повністю